fbpx
Acasa Promo Comunitate și Conexiune în Era Digitală

Comunitate și Conexiune în Era Digitală

Autor: Roxana Stoian
0 comentariu 356 vizualizari 11 minute timp estimat

Felul în care ne prezentăm, comportăm, pregătim sau adresăm întrebări la evenimente este o etichetă ce ține de brandul nostru personal sau, poate mai simplu, de ceea ce dorim să comunicăm. Azi, platformele de social media servesc drept ”câmpuri de luptă” pentru dezbaterea celor mai polarizante probleme, iar arta conversației față în față pare să dispară în fundal. Era digitală ne-a oferit capacitatea de a ne exprima cele mai profunde convingeri cu doar un click, ascunzându-ne în spatele vălului anonimatului. Comoditatea de a participa la conferințe, cursuri, toate online, vine totuși cu prețul unei conexiuni umane autentice care lipsește, ceea ce duce adesea la interpretări greșite, dezumanizare și evitare în interacțiunile noastre. Începem să experimentăm acel sentiment ciudat de a intra într-o cameră plină de oameni, fie că este vorba despre un eveniment de networking sau un simplu eveniment de familie. Un val subtil de panică ne lovește pe măsură ce începem să ne simțim nesiguri pe noi înșine. Ne facem griji cu privire la modul în care arătăm, dacă suntem îmbrăcați corespunzător și cum ne vor percepe ceilalți. Dintr-o dată, simțim că nu avem nimic interesant de spus. Pentru acelea dintre voi care au simțit deseori „tremurul” menționat mai sus, m-am bucurat să scriu câteva sugestii practice pentru aceste ocazii, dat fiind că un nou an vine mereu cu o sumedenie de evenimente speciale demne de participat.

Participarea la evenimente apare ca un far al schimbului personal și atent, subliniind elementul uman din spatele fiecărei opinii. Aceste inițiative de networking, indiferent că este vorba despre un seminar sau un eveniment la care ești invitată ca speaker, ne reamintesc că în spatele fiecărui punct de vedere se află o persoană cu emoții, o experiență și o voce care merită atenția noastră. Implicarea în aceste conversații directe, uneori provocatoare, necesită curaj, mai ales când te confrunți cu perspective opuse sau te ferești să-ți asumi punctul de vedere. Ne provoacă zona de confort, ne confruntă vitezele de procesare și ne testează abilitățile de a ne comunica cu autenticitate brand-ul personal. Din experiența mea știu că aceste întâlniri se pot dovedi fructuoase dacă comunici, pui întrebări și mai mult, dacă susții o prezentare și te pregătești cu atenție înainte.

Cum să adresezi întrebările potrivite dacă participi la o conferință

Pe lângă faptul că este necesar să ajungi devreme la întâlniri și să fii silențioasă, asemenea telefonului tău, trebuie să fii dispusă să te concentrezi la momentul prezent și să practici ascultarea activă pentru a putea comunica eficient. Toate acestea te vor pregăti pentru o inițiativă importantă pentru tine și brandul tău, și anume aceea de a profita de sesiunea de Q&A. Sesiunea de întrebări de la sfârșitul unei conferințe este, din punctul meu de vedere, cea mai importantă interacțiune dintr-o conferință. Este un moment subevaluat și de multe ori unul de care nu profităm. Ai prezentă acum în minte liniștea stingheră care se așterne în momentul în care MC-ul rostește: „Sunt întrebări?” Și liniștea care precede acest moment? Consider că a alege MC-ul potrivit este o adevărată artă – Rolul lui în gestionarea dinamicii, rezumarea punctelor cheie este de neprețuit.

Atunci când tu vii pregătită nu numai să participi, dar și să interacționezi la un eveniment, înseamnă că îți asumi un rol în poveste. În momentul în care adresezi o întrebare, ai oportunitatea de a realiza un mic discurs care să atragă atenția și să te prezinte publicului participant. Abordați aceste întrebări cu o minte deschisă și un ton respectuos, urmărind mai degrabă să înțelegeți decât să înfruntați.

Tranziția de la online la personal și vice-versa

  • Fii pregătită și scrie-ți întrebarea în momentul în care se ivește. Este suficient să o formulezi într-o propoziție sau două, cu cuvinte clare;
  • Nu folosi sesiunea de întrebări pentru a fi în dezacord total cu ceea ce a spus invitatul, concentrează-te pe subiectul care este relevant pentru tine;
  • Aceasta este preferata mea: mereu păstrează un ton apreciativ. Este foarte ușor să stai în confortul scaunului tău și să judeci de pe margine. Să te expui în fața mai multor oameni ține de curaj, asumare;
  • Nu ezita să-ți rostești întrebarea doar pentru că nu ți se pare ”suficient de inteligentă”. Singura întrebare care poate părea neavenită este aceea la care s-a răspuns și care îl pune pe invitat în situația să repete informația. Orice întrebare care poate clarifica sau completa informația livrată este bine-venită.

Poți utiliza pauza de cafea pentru a te prezenta sau pentru a aprecia justificat un speaker care te-a impresionat. În cazul în care e un gest prea curajos pentru introvertita din tine, poți în primele zile după conferință să scrii un scurt e-mail de apreciere pe acest subiect persoanei în cauză sau și mai simplu, poți realiza o postare pe LinkedIn.

Ce se întâmplă dacă ești printre cei care sunt invitați ca speakeri

Încearcă să te obișnuiești cu scena. Poate prinzi în pauză un moment potrivit pentru a-ți repeta discursul și pentru a te familiariza cu ambientul. Nu uita, dacă ești printre cei care vorbesc, să testezi microfonul – pentru cele care doresc să testeze volumul microfonului, nu rosti banalele cifre ”1,2” sau nu lovi în microfon. Întrebarea cheie pentru a testa sunetul și a arăta respect pentru audiența ta este: „Mă puteți auzi confortabil cei din ultimul rând?”

Pentru a cultiva o cultură a discursului semnificativ, tematic și bine intenționat, ia în considerare acești pași

  • Întotdeauna pornește de la ceea ce vrei să afle audiența ta de la tine;
  • Odată ce ai găsit subiectul, și ai formulat primul draft ”lasă-l la odihnă”. Procedează așa cu subiectul tău și dă-ți răgaz o zi să-l recitești cu viziune proaspătă;
  • Organizează conținutul. 3 – 4 argumente care să te susțină sunt suficiente. Construiește solid argumentul final și, de dragul audienței tale, nu aduce alte informații noi în acest punct;
  • Începe discursul cu o scurtă introducere – nu e necesar să începi cu „Numele meu este…”, poți să începi cu o poveste personală sau cu date statistice care să introducă subiectul tău;
  • Fă-ți un sumar al discursului. Poți să-ți scrii ideile principale pe telefon sau, dacă e nevoie să ții un discurs impromptu, pur și simplu iei o pagină de caiet, o pliezi în trei și scrii cele mai importante idei pentru introducere, cuprins și încheiere astfel încât, pe măsură ce avansezi în discurs, să ai paginația corespunzătoare.

Indiferent de ceea ce dorești să obții la astfel de evenimente de networking, amintește-ți că o scenă poate să-ți aducă vizibilitatea, un microfon îți poate face vocea auzită, dar niciodată nu vor înlocui lipsa de pregătire și respectul cu care trebuie să te comporți. Așadar, asigură-te că ai aceste lucruri în minte când dorești să fii reținută.

Acceptă că discuțiile nu pot duce întotdeauna la consens, dar prețuiește schimbul de idei și oportunitatea de reflecție pe care le oferă. Evenimentele speciale, prin reunirea unor persoane pasionate și informate, servesc ca o dovadă a valorii interacțiunii în persoană. Aceste inițiative ne reamintesc că, dacă rețelele sociale ne vor spori relațiile, atunci conversațiile din viața reală ar trebui să ne sporească aprecierea pentru conexiunile directe, umane. Temele deseori întâlnite la astfel de evenimente gravitează în jurul marketingului, sustenabilității mediului, eticii în tehnologie și stării de bine, fiecare dintre ele meritând atenția noastră. Implicarea în aceste discuții nu numai că ne îmbogățește înțelegerea, ci și încurajează o comunitate bazată pe empatie, respect pentru diverse puncte de vedere, ajutându-ne să fim informați. Ca și pentru majoritatea lucrurilor care par obținute cu ușurință în viață, consider că e nevoie de o pregătire temeinică pentru un rezultat care de obicei pare a fi obținut cu naturalețe.

Pentru cele dintre voi care sunt pregătite să afle mai multe, accesați acest link pentru a descoperi mai multe despre Comunicare și Strategie de brand – Un loc potrivit atât pentru femeile de acțiune, cât și pentru temperamentele de contemplare.

 

Raluca Ocean – Cultură și Internet. Evoluția inteligenței artificiale a devenit un aliat de nădejde pentru mine, o introvertită, încăpățânată și cu tendințe către perfecționism din aria „încă nu e chiar gata”, deschizându-mi calea să aduc în lumina reflectoarelor subiecte, oameni și proiecte care altfel ar fi rămas nedescoperite. În urmă cu aproape două decenii, în 2007, am debutat în lumea jurnalismului cultural cu o cronică despre o expoziție de pop art și realism magic, publicată într-un ziar local.

La distanță de 18 ani, mă găsesc încă motivată să împărtășesc cu creativii și soloprenorii modalități prin care tehnologia și cultura pot să modeleze lumea înconjurătoare. Am ales să translatez, fără pretenții, domeniul care mi-a format abilitățile de scriere și m-a orientat spre o carieră în comunicare și strategie de brand, chiar dacă pe atunci nu am definit-o în acești termeni.

Lasa-ne un comentariu

* Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și utilizarea datelor dumneavoastră de către acest site web.

Articole similare

Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența. Vom presupune că sunteți de acord cu acest lucru, dar puteți renunța dacă doriți. Accepta Mai multe

Politica de cookies