Află ce înseamnă luxul la momentul actual. Într-o industrie în care fast fashion-ul, poluarea excesivă și nesustenabilitatea primează în favoarea unor produse mass market ieftine sau a unora cu vizibile tendințe kitsch, brandul autentic AmiAmalia vine să echilibreze noțiunea de lux prin piese evergreen lucrate din fire naturale, premium.
Am întrebat-o sincer și deschis pe Amalia Săftoiu, managerul și sufletul brandului AmiAmalia, despre cum un produs 100% românesc reușește să atragă atenția într-un mod special printr-o imagine clean – dar cu valențe luxury în același timp.
Ce înseamnă, de fapt, luxul la momentul actual?
Noțiunea de lux, la fel ca noțiunea de sustenabilitate, au fost acaparate de o industrie destul de cinică, luxul trebuie redefinit și nu trebuie să ne fie frică să spunem ce simțim că este lux pentru noi, pentru societatea noastră. A devenit lux să purtăm fire naturale, haine lucrate de oameni care au drepturile respectate, haine care să ne vină bine și să ne facă să ne simțim confortabil, apreciați, frumoși.
👉Ce înseamnă sustenabilitatea în modă?
Care a fost conceptul după care te-ai ghidat în momentul în care ai construit brandul AmiAmalia?
Am lăsat intuiția mea de iubitor de tricotaje și fire naturale să contureze natural ce doream să ofer prietenelor mele, cunoscuților, viitoarelor noastre cliente. Piese de purtat în momentele importante ale vieții și de lăsat moștenire.
Cum ai realizat că există cerere pentru luxury knitwear pe o piață unde logomania și fast fashion-ul primează? Ce înseamnă luxul la momentul actual?
Nu am realizat neapărat că este o cerere, știam că eu personal simt această lipsă și speram să găsesc și alte persoane care să îmi împărtășească viziunea.
Estetica brandului este una atipică, care sunt principiile pe care le bifezi pentru această viziune specială cu valențe artsy vizibile?
Îmi doresc să creăm valoare pentru clienți, urmăritori, colaboratori prin tot ce facem, inclusiv modul în care le prezentăm produsele. Totul trebuie să fie plăcut vizual, să spună o poveste, cumva să aibă suflet. Alegem echipele creative de stiliști, fotografi, modele care înțeleg acest lucru, care rezonează cu produsele noastre cu munca într-o echipă profesionistă, cu pasiunea pentru fire naturale.
Ultima campanie o are protagonistă pe modelul internațional Diana Moldovan care aduce un aer hygee colecției, cum a venit ideea acestei colaborări?
Vreau foarte mult să arăt o imagine autentică a Transilvaniei așa cum o simt eu. După ce am găsit locația, în Mălâncrav, am simțit nevoia să adăugăm sunet și mișcare imaginilor, să spunem o poveste autentică. Am vizualizat eleganța, frumusețea, autenticitatea femeii care mă poate ajuta să transmit această emoție și mi-a fost clar că mă gândesc la Diana. Diana iubește Transilvania la fel de mult și a simțit proiectul la fel de personal ca mine.
Există diferențe între produsul semnat AmiAmalia și cel al altor branduri internaționale specializate în tricotaje de generații întregi? Care ar fi diferențele?
We try harder :). Știm că produsele noastre trebuie să fie mult mai bune, noi să fim mult mai transparenți, să creăm valoare și prin serviciile oferite, nu numai design și producție. Nu alegem să producem un pulover gândindu-ne la costul firelor, greutatea produsului, dacă este în trend, trebuie să fim originali și să ne gândim dacă reușim să transmitem o emoție și să creăm un produs durabil.
Poți sublinia tendințele pentru zona de knitwear? Ce urmează?
Nu știu ce tendințe sunt, dar știu că o să continuăm pe drumul acesta al nostru unde un lifestyle sustenabil o să primeze întotdeauna.
Interviu de: Ana Nechita Amelian
Foto: Ruuca, PR