În Europa, piața de epilare definitivă înregistrează o creștere de 34,9%, determinată de accesibilitatea la cele mai avansate tehnologii de eliminare permanentă a părului nedorit. Pentru a afara date reale despre cât de dezvoltată este piața din România, dar și despre apetența publicului român pentru această procedură, am stat de vorbă cu Alin Radu, fondatorul clinicilor Doctor SKiN Băneasa, Drumul Taberei și Corbeanca.
Cum se prezenta piața de epilare definitivă din România când ați început?
Acum aproape 5 ani de zile, când ne-am făcut planul de afaceri și am analizat ofertele disponibile, România avea o piață destul de mică de IPL, combinată cu electroliză. Epilarea laser era percepută ca un lux, deși aparatura disponibilă nu era nici pe departe cea mai bună din piață, dar prețurile erau prohibitive pentru majoritate.
Cum ați reușit să vă atrageți clienți?
Am adus la început un dispozitiv de epilare laser cu diodă și ne-am asumat că trebuie să facem educație, deoarece publicul nostru nu știa nimic despre tipurile de laser și cum funcționează, despre procedura în sine, ce presupune ș.a.m.d. Mai mult decât atât, erau multe mituri nocive, pe care a trebuit să le demontăm, precum: epilarea laser provoacă afecțiuni oncologice, epilarea doare și/sau nu dă rezultate. Am introdus ședințele de testare gratuite, conceptul de epilare cu garanție, iar în prezent suntem bucuroși că peste 9.000 de pacienți au apelat la serviciile noastre de epilare definitivă laser.
La nivelul capitalei, am observat că piața a crescut exponențial, în sensul că multe saloane de cartier și-au cumpărat diferite dispozitive laser și unele promovează și prețurile de dumping, pentru a-și atrage clienți care aleg prețul cel mai mic. Doar în Drumul Taberei sunt peste 30 de clinici și saloane care au și servicii de epilare definitivă, în condițiile în care la momentul deschiderii în zonă exista doar Doctor SKiN.
Din păcate pentru consumatorii români, în continuare se merge pe aparatură proastă, de tip replică, pe terapeuți nepregătiți, în care nu se investește deloc și pe lipsă de respect față de client, prin promovare agresivă de “cel mai bun, cel mai puternic laser, doar 2 ședințe necesare”, când adevărul este altul. Cred însă că publicul din România știe să aprecieze calitatea și să facă diferența, iar peste câțiva ani piața va ajunge la maturitate.
Încă de la bun început, ne-am asumat faptul că vom câștiga pe termen lung și că trebuie să ne urmărim planul, indiferent de ceea ce se întâmplă în jurul nostru. Închipuiți-vă că cât de descurajant ar fi altfel să investești în aparatură de ultimă generație, scumpă, care vine cu multe sesiuni de training și evaluare pentru terapeuți, cu un întreg protocol și să vezi un competitor care are un dispozitiv de tip replică, pe care-l vinde de 5 – 6 ori mai scump.
Ca să nu pierzi clienți și să ai o afacere profitabilă, am realizat rapid că trebuie să ai mai multe aparate diferite, dar și mai multe de același tip ca să reduci timpii de așteptare și să-ți mulțumești clienții, că trebuie să oferi servicii personalizate și să ai un protocol de tratament strict. Am învățat și că este nevoie de o comunicare constantă și de investiții continue în marketing.
Epilarea definitivă reprezintă circa 35% din businessul Doctor SKiN și încă este loc de creștere. În București, piața de epilare definitivă de abia a atins 10% din potențial. Cu toate acestea, încă sunt persoane care nu știu că epilarea definitivă este un tratament unisex, că e ideală pentru foliculită sau că este o opțiune foarte accesibilă ca preț.